تکنولوژی20

تکنولوژی20

تکنولوژی20

تکنولوژی20

ده نکته برای بازاریابی تلفنی موفق

بازاریابی تلفنی یکی از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های جذب مشتری است.


1. در ساعات کاری، تماس‌های تلفنی شخصی را به دست کم برسانید. با سپریدن این کار، فروشتان اغلب می‌شود. اگر در روز تنها 3 تماس تلفنی شخصی داشته باشید و هر تماس به طور متوسط 4 دقیقه درازا بکشد، در طی سال، 48 ساعت از وقت شما گرفته شده است. وابستگی 48 ساعت برای فروش، می‌تواند چندین مشتری جدید ایجاد کند.


 


2. بیش از بی گمان نگران بهترین سررسید تماس با مشتریان نباشید. برخی از بازاریابان تلفنی، اول ساعت کاری و نزدیک ظهر با مشتریان تماس نمی‌گیرند و با خود می‌اندیشند که مشتری در دسترس نخواهد بود. از تمام روز کاری برای تماس‌های تلفنی استفاده کنید. اگر تلفن نکنید، هیچ‌گاه آن‌ها را نخواهید یافت.


 


3. برای تماس‌های تلفنی، هدف‌های روزانه پیمان دهید و کوشش کنید در هر شرایطی به آن اهداف برسید. وقتی بدانید در روز باید به تعداد مشخصی برسید، متمرکزتر و سریع‌تر شغل خواهید کرد.


 


4. برای روز بعد، همین امروز برنامه‌ریزی کنید. نخستین ساعت روز کاری زیاد با ارزش است، چون با انرژی هستید، پس آن را به تماس اخذ گزین کردن دهید و نه به برنامه‌ریزی.


 


5. شمار تماس‌های روزانه خود را در دفتری یادداشت کنید. هر روز کوشش کنید کمینه یک تماس اغلب از روز قبل بگیرید. وقتی پس از چند هفته نتایج را ببینید، شگفت زده خواهید شد.


 


6. اگر از روی فهرستی مشخصی از مشتریان پیش می‌روید، به تک‌تک شماره‌ها زنگ بزنید. در روبرو این میل که به طور اتفاقی زنگ بزنید و یا از افرادی صرف نظر کنید، بایستید. هیچ‌گاه پیش‌داوری نکنید، زیرا شدنی است فروش ابهت را از دست بدهید.


 


7. در بازاریابی تلفنی همیشه میزان درآمد خود را از هر تماس محاسبه کنید. درآمد هفتگی را به طور متوسط حساب کنید و بر شمار مکالمات هفتگی تقسیم کنید. مقدار حاصل را در دفتر خود یادداشت کنید و سعی کنید این مقدار را افزایش دهید. یعنی بر روی این شغل کنید که در تعداد تماس‌های مشخص، به کسان بیشتری بفروشید.


 


8. وقتی با یک شرکت تماس می‌گیرید، در چهره امکان با بالاترین مقام گفتگو کنید، زیرا او قدرت تصمیم‌گیری دارد. اگر شما را به افراد دیگری بازگردانیدن داد، می‌توانید بگویید که شخص با بالاترین مقام از شما خواسته تا با او هماهنگ کنید.


 


9. اگر به شما گفته شد که شخص مورد عقیده دیگر در اینجا کار و جنبش نمی‌کند، بدون وقفه بپرسید چه کسی جای او را گرفته است و با او صحبت کنید. فرصت صحبت با یک مشتری جدید را از دست ندهید.


 

آموزش فروش تلفنی


10. اگر از روی فهرستی تماس می‌گیرید که در پسندیدن چندین تن پیمان می‌گیرد، شغل خویش را از انتهای فهرست آغاز کنید. معمولا سایرین از ابتدای فهرست پیشه خود را آغاز کرده‌اند و افراد انتهایی فهرست، باره پروا کمتری قرار می‌گیرند.


اگر بازاریاب تلفنی هستید اشتباهات بازاریابی تلفنی را هم مطالعه کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد