تکنولوژی20

تکنولوژی20

تکنولوژی20

تکنولوژی20

تعریف سئو به زبان ساده – بخش اول

سئو چیست

سئو چیست ؟

با سلام. به تیک تم خوش آمدید. در این مطلب به استجابت سوال سئو چیست و اینکه چرا باید سایت را سئو نماییم خواهیم پرداخت. ما را همراهی کنید.


SEO یا Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد. سئو کردن نیز یعنی انجام اقداماتی در جهت قرار اخذ تارنما شما در صفحات نخست نتایج جستجو که آرمانی آن قرار گرفتن در صفحه اول است. صفحه اول جایی است که شما بیشترین بخت را خواهید داشت که بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه کنند. بعد پیمان اخذ در رأس صفحه دوم یا سوم را فراموش کنید.


بازدیدکنندگان چگونه جستجو می‌کنند؟

بیشتر سایت‌ها بدست جستجوی افراد در موتورهای جستجو همانند گوگل، یاهو، بینگ و … پیدا می‌شوند. مثلا شما به پیگیری نرم اسباب برای گوشی اندرویدی خویش می‌گردید و احتمالاً این واژه‌ها را جستجو خواهید نمود: برنامه اندروید، دانلود اپلیکیشن اندروید، دانلود نرم افزار اندروید. به این کلمات، عبارات کلیدی گفته می‌شود که نقش زیاد مهمی در سئو دارد.


طبق تجربه، اکثر بازدیدکنندگان بر روی چند لینک نخست صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند و به بقیه صفحات مراجعه نمی‌کنند. بعد بودن در صفحه اول می‌تواند خیلی مهم باشد.


گاهی شدنی است شماری از نتایج را در سمت راست و یا بالای دیگر نتایج جستجو ببینید. این‌ها نتایجی هستند که با پرداخت خرج برای تبلیغات در این مکان‌ها پیمان گرفته‌اند. که معمولا بیشتر از ۲ یا ۳ مورد نمی‌شوند.


 


 


سئو چیست

قرار دریافت در نتایج اول بر چه بنیادی است؟

الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو یک الگوریتم کاملاً سری است و کسی متعلق به آگاهی ندارد. اما، تکنیک‌هایی هستی دارد که با به کارگیری آن ها می‌توانید عبارات کلیدی وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا سایت را در نتایج اولیه نمایش دهد. برای پیمان دریافت سایت در نتایج اول جستجو پیش درآمد باید بدانبد که سئو چیست و چگونه می‌توانید وب ایت خویش را سئو کنید.


سئو چیست و چرا باید تارنما خود را سئو کنیم؟

افراد به این انگیزه وب سایت خود را بهینه می‌کنند که سوداگری خود را توسعه دهند و مشتری‌های جدید جذب کنند.


این روز ها بسیاری از کسب و کارها، فضای آنلاین را به عنوان احد از فضاهای تعامل با مشتریان انتخاب کرده‌اند. بسیاری هم فضای مجازی را تنها بستر سوداگری خود برگزیدن کرده‌اند.شما با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مطمئن می‌شوید که بازدیدکنندگان شما را در فضای آنلاین پیدا خواهند کرد.


نکته: شما می‌توانید به کمک سرویس رایگان Google Analytics به سادگی احصاء بازدید، لینک‌های ورودی، صفحات بازدید شده، مدت زمان سپری شده در وب سایت و بسیاری از امکانات دیگر را مهار نمایید.


انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، هدایت کننده بازدید کنندگان به تارنما شما هستند. پس برگزیدن آنها اولین گام در بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو است. این دسته مهم‌ترین و گاهی سخت‌ترین قسمت SEO است.


رقابت زیادی بر سر واژه ها کلیدی در اینترنت هستی دارد. ارتقا رتبه سایت در برخی از واژه ها کلیدی گاهی نشدنی-ناشدنی است. چون حجم گسترده‌ای از بازدیدکنندگان آن واژه ها را در اینترنت جستجو می‌کنند. برخی از وب سایت‌های بزرگ، سرمایه گذاری ابهت بر روی سئو کردن آن کلمات اتمام داده‌اند. ولی اگر رقبای زیادی در منطقه کسب و کار شما هستی دارد، قرار دریافت در بین ۵۰ نتیجه اول، کاری مشکل است. ولی شما با انتخاب واژه ها کلیدی کمی متفاوت و خاص تر یعنی کلماتی که مردم ممکن است کمتر آنها را جستجو کنند می‌توانید بخت خود را در قرارگیری در صفحات اول افزایش دهید.


بیشتر بدانید:  مراحل راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی موفق

سئو چیست

بازدیدکنندگان چه چیزی جستجو می‌کنند؟

اولین گام در برگزیدن واژه ها کلیدی این است که اندیشه کنید می‌خواهید بازدید کنندگان با جستجوی چه کلماتی به تارنما شما برسند. بهتر است قبل از برگزیدن کلمات، آن‌ها را جستجو کنید لغایت چگونگی کنونی آن‌ها را در نتایج ببینید.


نکته:‌ قابلیت پیشنهاد اتوماتیک گوگل ابزاری در دسترس برای ایده گرفتن درباره‌ی عبارات پیوسته با آن کلماتی است که مخاطبان لغایت به حال جستجو کرده‌اند.


از عبارات خیلی عمومی بهره‌گیری نکنید. فرض کنید که شما منظور دارید برای سایتی با موضوع اپلیکشن اندروید، واژه “دانلود موبایل” را سئو کنید. شدنی است فکر کنید کلمه نکویی است. اما اینطور نیست. کلمات کلیدی باید خاص‌تر باشند. بعد به جای آن بهتر است از عبارات پایین استفاده کنید:


دانلود بازی اندورید، دانلود نرم اسباب اندروید، بازی اندروید، دانلود اپلیکیشن موبایل

سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

نکات کلیدی:

از عبارات خیلی عمومی بهره‌گیری نکنید. کوشش کنید تا حتماً امکان اصطلاحات ویژه تری برگزیدن کنید. مثلا اگر سایت یک هتل را می‌خواهید سئو کنید، کلمه هتل گزینش مناسبی نیست. اضافه کردن نام محل مشابه هتل کیش، یا پسوندهای کاربردی مشابه ارزان، رایگان برگزیدن بهتری است.

روی عبارات دیگر حساب مفتوح کنید. از عبارات مترادف بهره‌گیری کنید. به جای واژه هتل می‌توانید از کلمات جایگزین مانند اقامتگاه کاربرد کنید.

در طولانی کردن عبارات افراط نکنید. استفاده از عبارات طولانی به عنوان کلمات کلیدی از تاثیرگذاری و قدرت آنها می کاهد. حداکثر سه یا چهار واژه کافیست.

مطمئن شوید که واژه ها کلیدی با کسب و کار شما پیوسته هستند. سعی کنید کلماتی را که گزینش می‌کنید با تارنما شما بیشترین بستگی را داشته باشند.

از کلمات مبالغه آمیز مثل فوق العاده، عالی و همانند این‌ها در واژه ها کلیدی کاربرد نکنید.

توصیه می‌کنیم که ادامه‌ی مطلب تعریف سئو را مطالعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد