تکنولوژی20

تکنولوژی20

تکنولوژی20

تکنولوژی20

آموزش یافتن حجم جستجوی دقیق کلمه کلیدی در گوگل کیورد پلنر

اما قبل از پرداختن به این مبحث ، بهتر است ابتدا سنجه بنیادی واژه ها کلیدی را توضیح دهم که به شما کمک می کند لغایت کلمات کلیدی مفید برای کسب و کارتان را پیدا کنید .


حجم جستجوی واژه کلیدی ( Keyword search volume ) :

برآورد حجم جستجوی یک واژه کلیدی خاص است که کسان در یک ماه در گوگل جستجو کرده اند . این مورد به شما حداکثر پتانسیل یک واژه کلیدی در پیمان گرفتن در صفحات برتر گوگل را نشان می دهد .


( CPC ( Cost per click :

هزینه هر کلیک اثر می دهد که کلمۀ شما چقدر ارزشمند است . اگر واژه کلیدی از سوی تبلیغ کنندگان اکثریت مورد استفاده پیمان می گیرد و آماده هستند مبلغ اکثریت بابت آن کلمه رهنمود دهند ، به این معناست که آن کلید کلمه رقابتی تر و ارزشمندتر است .


رقابت گوگل ادورد ( Google AdWord competition ) :

این باره به شما می‌گوید که کلید واژه شما در میانی تبلیغ کنندگان چقدر محبوب است . ( محبوبیت واژه کلیدی )


سختی کلمه کلیدی Keyword Difficulty :

این باره میزان مشکل بودن یک کلمه کلیدی برای پیمان گرفتن در موقعیت های بالای گوگل را نشان می دهد .


ابزار گوگل کیورد پلنر سه معیار اول را به شما نشانه می دهد .

اما چیزی در مورد معیار چهارم یعنی سختی واژه کلیدی به شما نمی گوید .

اما نگران این باره هم نباشید ، چرا که شما می توانید با استفاده از دو افزار KWfinder یا SEMrush به نکویی سختی کلمه کلیدی را رسیدگی نمایید .


خب پس از اینکه با چهار معیار از ابزارهای گوگل کیورد پلنر آشنا شدید ،

زمان آن رسیده که به شما پرتو دهم که چگونه می‌توانید حجم جستجوی ریزبین کلمه کلیدی را بیابید .


۱. با به کارگیری خود آلت گوگل کیورد پلنر

اولین روش برای یافتن حجم جستجوی دقیق کلمه کلیدی  ، به کارگیری دست موزه GKP است .

با این ابزار تنها چند ثانیه طول می کشد الی حجم جستجوی صحیح یک واژه کلیدی را به شما اطلاع دهد .


اجازه دهید به شما اثر دهم که چگونه می‌توانید از افزار گوگل کیورد پلنر برای یافتن حجم تخمینی کلمات کلیدی کاربرد کنید .


اول از کل وارد حساب کاربری خویش در Google keyword planner شوید .

پس از ورود به اکانت خود ، در باکس جست و جو واژه کلیدی باره عقیده خویش را وارد نمایید .


آموزش یافتن حجم جستجوی ریزبین واژه کلیدی در گوگل کیورد پلنر


به عنوان نمونه اگر ما کلمه ” chocolate cake recipe ” را در کادر تایپ کرده و دکمه ” get started ” را بزنیم ،

مشاهده خواهید کرد که گوگل واژه ها کلیدی مثل و پرکاربرد را به شما پیشنهاد می دهد .

و همانطور که شما این واژه کلیدی را برای رسیدگی به ادورد AdWords اضافه می‌کنید ،

Adwords آغاز به نشانه دادن دیتا های تخمینی پیش‌فرض برای قرارگیری واژه کلیدی شما در نتایج برتر گوگل می کند .


اینجا یک مشکل اساسی وجود دارد ، آن هم این است که هنوز ابزار جدید گوگل کیورد پلنر جامع و کامل نیست .

اما نگران نباشید ، برای این باره هم گذرگاه حلی هستی دارد …


کنسول کهنه گوگل کیورد پلنر

شما می توانید از کنسول کهن کیورد پلنر به جای کنسول جدید بهره‌گیری کنید .

برای این پیشه کافیست صفحه را به پایین اسکرول کرده و روی ‘ Open previous Keyword Planner ‘ کلیک نمایید .

پس از کلیک ، نسخه باستانی آن را مشاهده خواهید کرد ، که زیاد ساده تر از کنسول گوگل کیورد جدید است .


آموزش یافتن حجم جستجوی دقیق کلمه کلیدی در گوگل کیورد پلنر


پس از ورود به کنسول قدیمی ، باید مجدد کلمه کلیدی گفته شده را وارد و دکمه ‘ get ideas ‘ را بزنید .

سپس ذیل واژه ‘ add to plan ‘ روی علامت مشخص شده در شکل پایین کلیک نمایید .


آموزش یافتن حجم جستجوی ریزبین کلمه کلیدی در گوگل کیورد پلنر


همانطور که روی آیکون دو پیکان کوچک « کلیک میکنید ، برنامه Planner در سمت راست نمایان می شود

که به شما داده های پیش فرض بررسی را نشان می دهد .


شما می توانید طرح موجود را با کلیک بر روی دکمه ” review plan ” تغییر دهید .

وقتی که شما حداکثر پیشنهاد را در بخش ” enter a bid ” قرار دهید ، حیرت زده خواهید شد .


تا زمانی که حداکثر توصیه را تنظیم نکنید ، برنامه به شما پتانسیل کل واژه کلیدی را اثر نمی دهد .

برای این هدف ، شما باید یک رهنمود ( مثل ۱۰۰۰ دلار ) را بدهید الی اینکه برنامه اطلاع دهد که توصیه خیلی بزرگ است .


وقتی که حداکثر پیشنهاد معتبر را پیدا کردید و نشانگر خویش را برداشتید ،

برنامه آغاز به اثر دادن تمام پتانسیل واژه کلیدی شما می کند .


برنامه به طور قبل فرض ، قبل بینی‌ های روزانه را نشانه می‌دهد .

اگر می خواهید به تخمین های ماهانه بپردازید ، ارزش عایدات روزانه را ۳۰ برابر کنید .


آموزش یافتن حجم جستجوی ریزبین واژه کلیدی در گوگل کیورد پلنر


همانطور که نگریستن می کنید برای کلمه کلیدی ” chocolate cake recipe “،

حداکثر میانگین جستجو یومیه ۴۲۳ لغایت ۵۱۷ است که ریزبین تر از نتیجه قبلی می باشد .

و حجم جست و جوی ماهانه نیز برابر است با : ( ۴۲۳*۳۰ = ۱۲۶۹۰ ) تا ( ۵۱۷*۳۰ = ۱۵۵۱۰ )


شما با بهره‌گیری از این روش به طور دقیق حجم جستجوی واژه کلیدی خویش را به دست آوردید .


اکنون بیایید روش دوم را با هم بررسی نماییم :


۲. با به کارگیری افزودنی گوگل کروم به نام ” Keyword Anywhere “

Keyword Anywhere احد از بهترین ابزارهایی می باشد که من لغایت به حال با آن کار کرده ام .

مهمتر از همه اینکه این افزار کاملا رایگان می باشد .

خب مایل هستید ببینیم که چگونه بدون صرف هیچ هزینه ای حجم جست و جوی واژه کلیدی مورد عقیده خود را بیابیم ؟

پس در پیوستگی همراه ما باشید…


این شیوه زیاد سریع تر از روش نخست می باشد .

چون در طریق اول ، شما باید هر واژه کلیدی را مکررا چک کنید که کل فرآیند را کند می‌کند .

بنابراین توصیه میکنم که اگر میخواهید فرایند سریعتر پیش برود از این روش استفاده کنید .


اول از کل افزودنی ” Keyword Anywhere ” را دانلود و نصب کنید .

پس از نصب همانند طریق اول وارد اکانت گوگل کیورد پلنر خود شوید .

کلمه کلیدی خویش را وارد کنید و سپس کلید اینتر را بزنید .

در عرض چند ثانیه چندین واژه کلیدی پیشنهادی را به شما نمایش می دهد .


با پرکار سازی افزودنی ” Keyword Anywhere “ همانطور که در تصویر تماشا می کنید ،

سه ستون جدید با عناوین “ search volume ” و ” competition ” و ” CPC ” به گوگل کیورد پلنر اضافه شده است .

ستون ” search volume ” حجم جستجوی دقیق واژه کلیدی را نشانه می دهد .

حجم جستجو کلمه کلیدی در ماه

آموزش یافتن حجم جستجوی ریزبین کلمه کلیدی در گوگل کیورد پلنر


نتیجه گیری : با این دو روش شما توانستید حجم جستجوی ریزبین واژه کلیدی را در گوگل کیورد پلنر بدست آورید .

امیدوارم این مقاله برای شما سودمند بوده و بتواند به شما در یافتن حجم جستجوی ریزبین کلمات کلیدی کمک کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد